woensdag 17 oktober 2012

WAW: 'Good gift"

Deze week een tekst uit Jakobus 1:17. 
Als ik dat zo lees, kan ik dat eigenlijk alleen maar beamen. God is goed, God is licht. En in het licht is er geen duisternis. God weet wat jij nodig hebt en op welke tijd. Vaak denken we het zelf wel beter te weten wat we nodig hebben en kunnen teleurgesteld raken als we het niet krijgen zoals wij het willen. Maar denk eraan dat God weet wat en wanneer jij iets nodig hebt. Leer te wachten op Zijn timing. Wees dankbaar voor wat je allemaal hebt. Leer per dag eens te kijken naar de zegeningen die God je geeft. Die zegeninen zijn ook een kadootje van God. Denk eens aan de zon die doorbreekt na de regen. Of zoals nu de bomen de blaadjes laten vallen omdat de natuur in de rust gaat. Bedenk dan hoe straks weer het leven tevoorschijn komt in de lente. Dat is al een geweldige belofte van de Vader. Ik zie dat net als in mijn eigen leven. Er is een tijd van rust (winter) en een tijd van opbloeien (lente) en een tijd van uitbindigheid (zomer) en een tijd van nadenken (herfst). 
De laatste tijd heb ik het liedje: 'Tel je zegeningen 1 voor 1' in mijn hoofd. En ik wil echt elke dag leren te zien welke zegeningen (kadootjes) God mij geeft. Soms kan het heel onbenullig klinken, zoals een warme douche en een schoon bed. Of dat ik weer gezond op mag staan. We gaan daar vaak zo snel aan voorbij. 
Wees dus dankbaar en tevreden met wat je hebt. Breng alles wat je bezighoudt bij God en je zal zien dat Hij zich om je ontfermt. 

This week we have a scripture from James 1:17.
When I read this, I can only say: "Amen". God is good, God is light. And in the light there is no darkness. God knows what you need and in which time. We often think we know better what we need and can get disappointed when we don't get it the way we want it. But think about this: God knows what you need and when you need it. Learn to wait on His time. Be thankful for what you have. Try to learn to see the everyday's blessings that God gives you. Those blessings are a gift from God. Think about when the sun breaks through after the rain. Or like now, when fall is beginning and when nature is getting ready to rest. And then think about how Spring will start and nature will start living again after a time of rest. That's such a great promise of God. I can rely the seasons to my own life. There is a time of rest (Winter) and a time to blossom again (Spring), and a time of abundant joy (Summer) and a time to think (Fall). 
Lately I have a song in my head: 'Count your blessings, name them one by one'. And I really want to learn to see which blessings (gifts) God gives me every day. Sometimes it can be very fatuous like a warm shower and a clean bed. Or that I get up healthy. So very often we don't see that anymore. So, be grateful and satisfied with what you have. Bring everything what's keeping you occupied to God and you'll see He takes care for you.





Dit is mijn  art journal pagina wat ik ervan gemaakt heb.
This is the art journal page I made for it.



En natuurlijk ook nog weer een filmpje van hoe deze pagina tot stand is gekomen.
And ofcourse another video of how this page came together. 




3 opmerkingen:

Marjoleins Creations zei

Mooi! En bemoedigend! Dankjewel!
Groetjes,
Marjolein

HeARTworks zei

If we opened our eyes and ears more, we will be more conscious of every good gift. I've realized that even those things we are tempted to complain about are blessings! Patsy from
HeARTworks

Gemiel zei

Great devotional this week. How quickly we are to take things for granted. I realy need to be more conscious and thank God much more often. I love how the rubons came out on your journal pages. They have such a distressed look. Try the transfer technique again using a laser photo copy of your image. I saw a tutorial of it done using a copy and it turned out really well. Blessings.